Het was een feestelijke week voor Hjöntur Smárason. Zijn McDonald’s hamburger vierde zijn 10e verjaardag. Hjöntur wilde de burger niet op te eten, uit schaamte voor zijn aankoop. In plaats daarvan besloot hij het leven van de hamburger vast te leggen met een webcam. Speciaal voor de kindertjes in Afrika leeft de hamburger in een glazen huis. Zo kunnen ook zij zien wat welvaart en verveling doet met de mens.
In 10 jaar tijd lijkt de hamburger er geen seconde ouder op te zijn geworden. In plaats van te ontbinden weet hamburger te verbinden. Zijn live-vlog heeft 400.000 kijkers per dag. Veel populairder dan de Enzo Knolselderij. Dat maakt hamburger de Kylie Jenner van de snacks. Net als de hamburger schijnt Kylie Jenner er over 1000 jaar ook nog precies hetzelfde uit te zien.
De hamburger-vlog was ook populair op de ‘Capital Canabis Convention’ die afgelopen week gehouden werd in Amsterdam. Het live-stilleven wist de stonede bezoekers uren te boeien. Het leidde wel af, want het doel van dit evenement was om jonge ondernemers in de wietsector durfkapitalisten aan zich te binden. Bij voorkeur een keer investeerders zonder strafblad, want de start-ups beginnen de zolders en garages inmiddels te ontgroeien.
De banken reageren vooralsnog terughoudend. “We investeren liever in betrouwbare sectoren met een lange staat van dienst, zoals de wapen- en mensenhandel.” Laat Ernst Rijkman weten, “We zijn niet vertrouwd met het product. Het lastig op de wc te gebruiken en bovendien zijn we gewend te inhaleren via onze neus.”
Daarom richt de wietsector zich vooralsnog op chronisch rookverslaafde bejaarden. als je toch je pensioen in rook op ziet gaan, kan je er net zo goed nog een beetje van genieten. En wiet ligt minder zwaar op de longen dan geraniums.
SpaceX trekt in ieder geval wel de portemonnee. ’s Werelds bekendste blowende entrepreneur, Elon Musk, was erg onder de indruk van de hamburger live-vlog. Elon heeft altijd een keer heeft willen spacen in space, maar je kan daar moeilijk even naar buiten om te roken. Hij investeert daarom graag in eetbare wietproducten en ziet toekomst in een niet bederfelijke Spaceburger. Dit is een lekkere aanvulling naast reeds bestaande Marsmars.
Wiet heeft ook vele medicinale toepassingen. Neem Canakids. Dat bedrijf maakt medicinale wietproducten voor terminale kinderen. Negatieve bijwerkingen doen er weinig toe, want kanker hadden ze toch al, maar het scheelt gewoon enorm in de kosten van de Cliniclowns. De clowns die vrijkomen kunnen direct aan de slag bij McDonalds. Door alle hongerige stoners kampen zij inmiddels met een ernstig personeelstekort.